dilluns, 18 de febrer del 2013

Cronica Trobada de Membres del CES

En castellano más abajo
CATALÀ

El dissabte 16 de febrer organitzarem al local de l’Ecoxarxa Mallorca (Passatge particular Antoni Torrandell, 2) una trobada de membres del CES*, com tots els esdeveniments autogestionats i organitzats en la seva totalitat per persones voluntàries va tenir els seus alts i baixos, però en general va ser molt positiu.

L’Associació Ecoxarxa Mallorca es crea fa un parell de mesos per a poder llogar i gestionar el local que ens fa de seu i aquesta jornada ens va servir per a explicar el funcionament del recinte i els projectes que es duen a terme en ell. Aprofitarem l’ocasió per fer sòcies, requisit legal per a poder consumir i comprar els productes ecològics que ja tenim a la venta. Encara ens falta establir els mecanismes de funcionament definitius, però ja som més de quaranta sòcies formals i es poden adquirir productes no peribles (farina, arròs, sucre de canya, cafè, etc.) a preus molt ajustats.
Respecte del CES, pensem que per un costat es varen resoldre dubtes i per un altre ens adonarem de que encara tenim molta feina a fer (fixar límits de dèbit, crear la comissió de seguiment de moneda social, etc). Es parlà de la possibilitat de organitzar als oferents per gremis, la qual cosa facilitaria l’intercanvi de coneixements i experiències i la possibilitat d’abordar altres projectes més ambiciosos.
Aquest dissabte passaren pel local entre 50 i 60 persones, uns es quedaren més estona i altres només demanaren informació i se’n anaren, però d’una manera o una altra el considerem un èxit.
Un company ens va cuinar una paella vegana i ecològica estupenda per a 35 comensals i desprès de la sobretaula i el cafè xiapaneco Lucia Febrero i Pere Feliu ens delectarem amb les seves cançons, sempre compromeses. Teníem pensat continuar la festa amb el Dj Amoniako, però sabent de la convocatòria de concentració de la PAH, a la Plaça Islàndia, a les sis de l’horabaixa, decidirem anular el ball i unir-nos a la protesta nacional.
El treball realitzar pels components de l’Ecoxarxa queda recompensat quan el local es veu ple de gent i de vida més enllà del sistema imperant.
Continuem pensant que junts podem.
(*) Si encara no saps que és el CES pots visitar aquest enllaç: http://ecoxarxamallorca.blogspot.com.es/2012/04/el-ces-community-exchange-systems.html
Si encara no tens compte al CES i et vols obrir una visita el següent enllaç: https://www.community-exchange.org/docs/join2.asp?xid=MALL&lang=cat&proceed=true
Si vols veure les ofertes del CES pitja aquí: https://www.community-exchange.org/offerings.asp?xid=MALL&cat=all


CASTELLANO
El sábado 16 de febrero organizamos en el local de la Ecoxarxa Mallorca (Pasaje particular Antoni Torrandell, 2) un encuentro de miembros del CES*, como todos los eventos autgestionados i organizados en su totalidad por personas voluntarias tubo sus más y sus menos, pero en general fue muy positivo.
La Asociación Ecoxarxa Mallorca se creó hace un par de meses para poder alquilar y gestionar el local que nos hace de sede y esta jornada nos ha servido para explicar el funcionamiento del recinto y los proyectos que se están llevando a cabo en él. Aprovechamos la ocasión para hacer socias, requisito legal para poder consumir i comprar los productos ecológicos que ya tenemos a la venta. Todavía nos falta establecer los mecanismos de funcionamiento definitivos, pero ya somos mas de cuarenta socias formales y se pueden adquirir productos no perecederos (harina, arroz, azúcar de caña, café, etc.) a precios muy ajustados.
Respecto del CES, pensamos que por un lado se resolvieron dudas y por otro nos dimos cuenta de que todavía tenemos mucho trabajo por hacer (fijar límites de débito, crear la comisión de seguimiento de moneda social, etc.). Se habló de la posibilidad de organizar los ofertantes por gremios, cosa que facilitaría el intercambio de conocimientos y experiencias y la posibilidad de abordar otros proyectos más ambiciosos.
Este sábado pasaron por el local entre 50 y 60 personas, unas se quedaron más tiempo y otras sólo pidieron información y se fueron, pero de una u otra manera lo consideramos un éxito.
Un compañero nos cocinó una paella vegana y ecológica estupenda para 35 comensales i después de la sobremesa y el café chiapaneco Lucia Febrero y Pere Feliu nos deleitaron con sus canciones, siempre comprometidas. Teniamos pensado continuar la fiesta con el Dj Amoniako, pero sabiendo de la convocatoria de concentración de la PAH, en la Plaza Islandia, a las seis de la tarde, decidimos anular el baile y unirnos a la protesta nacional.
El trabajo realizado por los componentes de la Ecoxarxa queda recompensado cuando el local se llena de gente y de vida más allá del sistema neoliberal imperante.
Continuamos pensando que juntos podemos.
(*) Si todavía no sabes que es el CES puedes visitar este enlace: http://ecoxarxamallorca.blogspot.com.es/2012/04/el-ces-community-exchange-systems.html
Si todavía no tienes cuenta en el CES y te quieres abrir una, visita el siguiente enlace: https://www.community-exchange.org/docs/join2.asp?xid=MALL&lang=cat&proceed=true
Si quieres ver las ofertas del CES pincha aquí: https://www.community-exchange.org/offerings.asp?xid=MALL&cat=all


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada